❝I will never regret you or say I wish I never met you, because once upon a time, you were exactly what I needed..❞

#azfamily
#muhammadazzakiirr


Tuesday, October 4, 2011

Berita baik & menyampah di pagi Jumaat 30 September 2011


Assalamualaikum pembuka bicara..
#acewah!

30 September 2011
Hari terakhir bulan bulan September ok..
Pagi yang hening masa nak bersiap² nak pergi opis..
#tetibe ade 2 mesej yang saya terima..

Mesej satu :: berita baik, Alhamdulillah! ヅ
Mesej 2 :: berita #menyampahyaw!

Kita story cerita yang baik dululah kan,,
Berita yang buruk² ni last² kita story mory okey~!

Mesej satu :: Berita baik, Alhamdulillah! ヅ 
Setelah berhempas pulas melayan segala kerenah MDec, bersengkang mata, 
bermeeting-meetingan, berkulu-kilir dan kerjasama team MOA dan juga client,
akhirnya MOA dan agensi² di bawahnya dapat  dalam pencapaian 
laman web oleh Perbadanan Pembangunan Multimedia (MDec) bagi tahun 2011.

Gambar di atas merupakan hero dan heroin yang telah berhempas pulas dalam 
mencapai misi  .
Terima kasih u ollls~!

Azlan Othman 
Mazli Meslan 
Mujib Jazmin 
Ayie Stam 
Abdi Pratama 
Harry Taufan
Hazmin 
our partner Dasar Jati (DJ), seyes diorang memang baik, juga kawan yang baik,
semangat kerja tak pernah pudar, dan sentiasa bekerjasama..#tabikhormat 
Kalau boleh sampai bila² nak kerja dengan korang tapi dah tak ada jodoh kan. :(

Tak lupa (IA- Mama Nina :: tiada dalam gambar hehe)

Walaupun kita dah bukan 1 team korg tetp dalam MOA TEAM! Congrats!!!!! ♥
#ayatstatusfb

Thanks u all sume MOA n agensi sume  


Harapan seterusnya, semoga   ini kekal untuk tahun² berikutnya..
#maintaindenganusaha!

Kepada CP² yang lain jugak, tahniah ok..kerja anda berhasil!
Yuhuuuuuuuuuuuuuuuu~
 


Mesej 2 :: berita #menyampahyaw!

:: Serangan 1 ::
Pagi jumaat okeh saya tersedar dengan mesej yang sangat membuat saya aduhhhhhhh sakitnya hati bagai nak #lempangkaulelaju kat perempuan tu okeh!
Tindakan;
Balas mesej tersebut dengan hati yang masih bersabar.

:: Serangan 2 ::
Di beri pulak email!
Dan² pulak email pertama yang dibuka pada hari tersebut!
Aduhyai memang aku enjoy sangat dengan email dia tu..


Dah kawan salah pulak nak ber-rindu ke perempuan. #aduh!
#salahke?

Kalau dia bf orang tak boleh erk nak cakap rindu? #asafriend okeh!

Aku cakap “rindu dem” kot.. – gaya slumber
bukan 
“rindulah kat abang...”-gaya menggoda

 Eeerrr!

Kalau ayat dia sekadar ala² je tak pe okeh..
Tapi ni memang dah melampaui batas okeh..siap ada fitnah!
Eh kau perempuan silalah jaga kesopanan pertuturan kau tu..sedap mulut kau je kan nak kata² aku yang dah memang banyak bersabar dengan kau kan.
Kau ingat aku kemaruk sangat nak kawan dengan bf kau tuh?
#ehtapiseyesbfkaummgkawanyangbaik!

Hai perempuan silalah jeles lagi! 
:P


Tindakan;
Ha ni memang tersaat menguji kesabaran saya okeh!
Tak pernah dalam seumur hidup saya call orang dengan kata² yang kasar.
#sorryperempuansiapasuruhkaubuathal!
Eh tapikan boleh pulak dia jawab dengan alahai lemah lembut la konon!
#dasarhipokrit
Kata² kau memang aku rasa macam nak cabai mulut kau tau.
Saya rasa kalau kau depan aku lah perempuan..
hai dah ada pertandingan tarik tudung kot!

:: Serangan 3 ::
Tak cukup dengan mesej + email, di hantar pulak mesej kat fb!


Kalau lah si perempuan tu friend FB saya mahunya dia mengepos kata² 
keji di wall saya..
tapi malangnya saya dah unfriend perempuan tersebut maka mesej je 
la yang mampu kan..kan.. haha!

Tindakan;
#bolayan dengan msg FB tersebut.
Buat macam msg tu masuk SPAM! haha

:: Serangan 4 ::
Walaupun dia tak tag nama tweet saya tapi ramai dah agak tweet tersebut 
memang dah ditujukan kepada saya! 

Tindakan;
#bolayan jugak dengan tweet tersebut Cuma tweet sket² membidas kembali
 tanpa tag nama tersebut..hehe

Dan tetiba terfikir;
Boleh tak aku nak unfollow kau? Boleh tak aku nak delete nama dr hp
aku?#ehdalamadeletedapun Boleh tak aku nak luput trus nama kau?

Serius aku dah muak nama kau! #bajetdiasorangadaboyfren!

Saya tak kenal perempuan nama tut...sekian! :)

#ayatstatustweet

Tindakan terakhir;
Saya pun membalas email peminat saya tuh..haha



Yang atas tu diantara tweet perempuan tersebut..
Nasihat dari kawan²;
Sabo nid...maafkan lah org yang mendoakan yang tidak baik kepada kita...X siapa tahu apa niat di hati kita...banyak2 beristiqfar...ingat pesanan kak tina untuk nid : 
"Biar org buat kita, jangan kita buat orang"
....cukup la kita faham diri kita sendiri dari kita memahami orang...sabo ye... 
:: thanks~ :) ♥



Kata² terakhir;
  • Jangan risau, saya tak akan ambil bf kau..tapi kalau jodoh aku pun tak boleh nak cakap apa²..tapi kau pun tau kot kan dalam hati aku ada sorang je yang aku sayang! Perlu ke aku nak mention, nak In a relationship with.., ke engage, nak publish semua gambar² aku bagai dengan dia orang yang aku sayang tu ? Owh no! #notmystyle Cukup hati aku, dia & Allah je yang tahu.. Bahasa kau tu jaga sket..bak kata aku "Bahasa itu mempamerkan diri seseorang itu!" Buat si lelaki, eeeerrr aku pun tak sampai hati nak cakap..perempuan macam ni ke kau nak buat bini? Tepuk dada tanya hati..

Ok done entry luahan perasaan kali ni..
errr dah tak suci blog saya dengan entry kali ni..
 :(


4 LEAVE YOUR COMMENT:

❤ AZ ❤

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

❤ Our First AZ ❤

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

❦ i'll follow u ❦

Google+ Followers